Kidstarter
Kidstarter

Bestyrelse og ambassadører i Kidstarter

Fadia Frausing El-Tal

Fadia Frausing El-Tal

Bestyrelsesformand i KAF

Freelance konsulent, program- og forandringsleder og stifter af Kidstarter

Jeg fik idéen til Kidstarter fordi der mangler et tilbud til højtbegavede børn i skolen i dag, tilbud der stimulerer deres potentialer og hjælper dem personligt og socialt, selvom de klarer sig godt fagligt. Samfundet er i gang med at tabe vores mest intelligente børn på gulvet, hvis ikke der bliver udviklet metoder og materialer til at motivere, udfordre og støtte disse børn. Hvis vi kan hjælpe disse børn, sikrer vi også samfundets fremtidige ledere, iværksættere og opfindere!

Jeg har mange års erfaring med coaching, arbejdet med børn, og jeg har dybdegående kendskab til hvordan man sætter læring i spil og skaber oplevelser der brænder sig fast! Derfor måtte jeg starte dette projekt!

Birgit Jordansen

Birgit Jordansen

Bestyrelsesmedlem

Erhvervspsykolog og ekstern lektor på CBS.

At tale om høj begavelse er mere eller mindre tabubelagt i Danmark. Det er de færreste der ved og har forståelse for, at der kan være udfordringer ved at være højt begavet. Men høj begavelse og den følelse af at være anderledes der følger med, kan føre til stor ensomhed. Det kan have voldsomme konsekvenser for barnets selvværd og psykiske velbefindende. Professionelt har jeg i mange år beskæftiget mig med, hvordan man kan skabe positiv udvikling ved at øge bevidstheden om sin egen relationskompetence. Som flerårig bestyrelsesformand på vores lokale folkeskole, har jeg været meget optaget af, hvordan man kan skabe optimale rammer for det enkelte barns læring og trivsel gennem et ligeværdigt samarbejde mellem skole og hjem. Lærerens relationskompetence og lyst til at invitere forældrene ind til et samarbejde, vil kunne gøre en afgørende forskel for de højt begavede børns glæde ved at gå i skole.

Line Friis Frederiksen

Line Friis Frederiksen

Ambassadør

Biolog, tv-vært, videnskabsjournalist,

 

Alle børn skal have mulighed for et godt skoleliv. De skal mødes hvor de er, ses som dem de er og have anerkendelse. For børn med særlige forudsætninger er dette en stor udfordring, fordi de simpelthen ikke passer ind i skolesystemet, som det er skruet sammen i dag; deres hjerner kører ganske enkelt i et andet gear – både fagligt, kreativt og følelsesmæssigt – som det kan være svært for lærere og forældre at håndtere, hvis de ikke har kendskab til, hvad der er på spil, og hvordan man bedst muligt guider sådan et barn. Men vi er nødt til at finde ud af, hvordan vi griber de børn, så de også kan få en god skoletid, et godt selvværd og et godt liv.

Monita Leavitt

Monita Leavitt

Ambassadør

Advisor on gifted children education

 

Monita is an international specialist and teacher trainer for gifted (high ability, high learning potential) children. A member of the European Council for High Ability Children (ECHA) and the World Gifted and Talented Council (WGTC), Dr. Leavitt has provided lectures and workshops for school districts and parents both nationally and internationally. Dr. Leavitt is a Board Member for Aristle School (Hong Kong), the Educational Center for the Gifted (Gabiuju Ugdymo Centras) (Lithuania), the Global Center for Gifted and Talented Children (Germany) and the International Gifted Education Teacher-Development Network (IGET) (South Africa). A former Academic Dean and online teacher trainer for the Summer Institute for the Gifted (SIG), Dr. Leavitt currently facilitates online courses and adult seminars for Athena’s Advanced Academy, LLC (USA). Philosophy. [læs mere]

Susanne Grundt Larsen

Susanne Grundt Larsen

Ambassadør

Psykoterapeut med speciale i højtbegavede børn

 

“Jeg har gennem mange år mødt mange højtbegavede børn og unge i min praksis, som ikke trives i det danske skolesystem. Da muligheden bød sig, valgt jeg at være frivillig i Kidstarters projekt, hvor jeg bidrager med min viden og erfaring til højtbegavede børn, unge og deres familier.

Det er vigtigt at give indsigt og opbygge balance mellem selvtillid og selvværd hos de højtbegavede, da de oftest føler sig meget forkerte, misforstået og ensomme… ofte giver indsigten selvstøtte, psykisk og følelsesmæssig balance.

Det fundament som Kidstarter bygger på, sætter et kærtkommende fokus på høje faglige udfordringer og trivsel for højtbegavede børn. Det er mig en glæde at være med til at støtte den proces.”

http://grundtterapi.dk/