Kidstarter
Kidstarter

Kidstarter foredrag

Kidstarter har meget på hjerte. Vi ønsker at flere forældre, lærere og børn skal kunne identificere børn med særlige forudsætninger. Flere skal kunne forstå deres adfærd og støtte dem til bedre trivsel. Derfor kommer vi gerne ud og holder et foredrag kombineret med dialog om, hvad der skal til, for at disse børn trives bedre.

Vores foredrag indeholder ét eller flere af følgende elementer:

  • Centrale kendetegn ved børn med særlige forudsætninger (Nissen, Kyed, og Baltzer (2008), Kyed (2015), Dabrowski (2008))
  • Cases på børn i mistrivsel (og evt. løsninger)
  • Begrebet den relationskompetente lærer (Bae 1996, Hargreaves 2000, Juul & Jensen 2002, Klinge 2016).
  • Rammer for børns motivation (Ryan & Deci 1996, 2000)
  • Forskellige typer af begavelse (Leavitt, 2017)
  • Fixed versus Growth mindset hos børn (Dweck, 2006)

Litteraturangivelserne er vejledende og til inspiration!

Vi vil lægge op til, at ethvert foredrag indeholder dialog, således at deltagernes egne udfordringer og oplevelser bringes på banen.