Kidstarter

Nedtælling til CAMP19 !

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Camp17

FORMÅL MED KIDSTARTER CAMP19

At kickstarte intelligente børns potentiale PERSONLIGT, SOCIALT OG FAGLIGT i trygge rammer sammen med ligesindede på en sommercamp.
Kidstarter CAMP18 skal give børnene:

  • Et løft i personlige kompetencer, bl.a. i arbejdet med egen motivation, eget mindset omkring læring, samt gennem præsentationer af egne kreationer og resultater.
  • Skærpet opmærksomhed og indsigt i gruppedynamikker. Dette sker gennem gruppearbejde, træning i at give og modtage feedback og dialog om relevante og aktuelle sociale problematikker, samt løsninger herpå.
  • Redskaber til problemløsning samt en uges accelereret læring indenfor et valgt udfordrende spor.

Alt dette i et struktureret program, hvor der også er tid til at være social og hygge med ligesindede.

HOLDENE PÅ KIDSTARTER CAMP19

Kidstarter Camp19 afholder mandag-fredag i uge 27, 2019. CAMP19 er for børn i alderen 9-13. De skal kickstartes indenfor nogle nye discipliner, og i år har vi fokus på deres egne idéer på alle tre spor. Alle, der tilmelder sig, skal angive, hvilke spor, de helst vil på:

  1. LEGO Mindstorms med Hans Oxmond
  2. Teaterskole med Maja Munk Johannesen
  3. Videoproduktion med Kristian Pedersen

Der kommer snarest en nærmere beskrivelse af de tre hold.

Camp17

TILMELD DIT BARN

Tilmelding til KIDSTARTER CAMP19 foregår i følgende trin:

  1. Tilmeld dig via nedenstående formular.
  2. Du vil indenfor en uge modtage et spørgeskema, som vi skal bede dig udfylde – så vi ved lidt mere om dit barn og dermed kan gøre dit barns camp bedst mulig!

På forhånd tak for jeres tilmelding!

OM LEJREN

CAMP19 afholdes på Vardeegnens Gymnasieforberende Efterskole, Gellerup Skolevej 10, 6800 Varde.

PRIS

Prisen for CAMP19 er kr. 2900,- inkl kost, logi og undervisning. Dog er der et par muligheder for at få lidt rabat på kampen:

  • Early birds tillmeldinger var tilmeldinger før 1. marts 2019.
  • Tager du en NY ven med på campen, får I begge campen til 2700 kr.

ANSØGNINGER OM TILSKUD

Ligesom de foregående år modtager vi gerne ansøgninger om økonomisk tilskud til campen. Der udsendes svar på ansøgningerne i maj 2019.

Tilmelding til CAMP19

6 + 9 =

FØR CAMP19

Før CAMP19, bør du tale med dit barn om forholdene på campen i løbet af ugen: der er 40 børn, inddelt i 3 ‘klasser’, som forventes at skulle arbejde i mindre grupper af 2-4 børn. Aldersgruppen er fra 9-13, så det vil være anderledes end en almindelig skoleklasse. Vi ser aldersforskellen som en styrke, når der skal trænes samarbejde. Endvidere er det med overnatning, som jo mere er en koloni end en dags-sommerskole. Vi afholder også et FOR-MØDE, som du vil høre nærmere om.

Du er som forælder eller nært familiemedlem velkommen til at tage med på CAMP19, hvis det kan bidrage til at dit barn får en tryg camp og/eller du har lyst til at være frivillig på campen, danne nye relationer og blive inspireret. Vi har brug for praktisk hjælp til alt fra borddækning til (let) rengøring, men der er også mulighed for at hjælpe til på de enkelte hold.

Dog forventes det, at barnet er åbent for at deltage i aktiviteter uden at have mor eller far tæt på hele tiden. Vi anbefaler, at I som forældre er sikre på, at barnet er tryg ved at tage på campen, såfremt I ikke selv kan deltage. 

EFTER CAMP19 – NYHED!

Det er vigtigt for os, at CAMP19 ikke kommer til at stå alene, og at dit barns fællesskab, læring og positive oplevelse fra camp’en trækkes med ind i hverdagen.

På CAMP19 tilknyttes dit barn en MENTOR. Mentoren har i løbet af campen haft daglige samtaler med dit barns gruppe og dit barn. Samtalerne er en coachende dialog samt refleksion omkring opnået læring og fremadrettede læringsmål. Begge dele tager udgangspunkt i barnets egne ønsker og du har mulighed for en personlig telefonsamtale med dit barns MENTOR efter lejren.
Derudover tilbydes der som noget NYT 2 moduler, som kan gøre dig klogere på dig og dit barn. Disse 2 moduler vil blive udbudt som webinarer og vil tage udgangspunkt i SKOLEN og FRITIDEN: Hvilke krav kan/bør vi stille til både voksne og børn? Og hvordan sikrer vi den bedste trivsel? PRIS KUN 600,-

Endelig tilbyder vi et GET-TOGETHER i efterårsferien i Odense under “Magiske Dage”.