Kidstarter
Kidstarter

Af hjertet tak – på børnenes vegne

Tak til vores samarbejdspartnere. Følgende virksomheder/organisationer har støttet missionen!

Vi kan stadig bruge mere støtte – frivillige, ambassadører, materialer eller økonomisk støtte. Alt sammen vil gå til at gøre CAMP17 endnu sjovere for børnene!

Bestyrelse og udviklingsteam i KAF

Fadia Frausing El-Tal

Fadia Frausing El-Tal

Bestyrelsesformand i KAF

Projektleder i udviklingsteamet

Change management konsulent og stifter af Kidstarter

Jeg fik idéen til Kidstarter fordi der mangler et tilbud til højtbegavede børn i skolen i dag, tilbud der stimulerer deres potentialer og hjælper dem personligt og socialt, selvom de klarer sig godt fagligt. Samfundet er i gang med at tabe vores mest intelligente børn på gulvet, hvis ikke der bliver udviklet metoder og materialer til at motivere, udfordre og støtte disse børn. Hvis vi kan hjælpe disse børn, sikrer vi også samfundets fremtidige ledere, iværksættere og opfindere!

Jeg har mange års erfaring med coaching, arbejdet med børn, og jeg har dybdegående kendskab til hvordan man sætter læring i spil og skaber oplevelser der brænder sig fast! Derfor måtte jeg starte dette projekt!

Jacob Jürs

Jacob Jürs

Bestyrelsesmedlem

Video og SoMe i Udviklingsteamet

TV director og video producer

Der er generelt brug for tiltag vedr. højtbegavede børn i Danmark. Så da jeg hørte om Kidstarter synes jeg selvfølgelig det var spændende. Hvis vi I Kidstarter kan få sparket gang i Folkeskolen, og forhåbentlig også redde nogle af vores højtbegavede børn fra at blive tabt i det nuværende system. Så er missionen lykkedes.

Jeg bidrager til Kidstarter med mange års erfaring i TV, video produktion, og med min viden om kommunikation på SoMe.

Melinda Trærup-Hansen

Melinda Trærup-Hansen

En del af Udviklingsteamet

Psychologist and teacher

I qualified as a psychologist in England in 2003 and have applied this in a variety of settings ever since. I specialised in social and developmental psychology as well as the psychology of exceptional children. I have worked as an educator in 4 countries and experienced a wide variety of learning strategies. In addition to this, I have worked at camps on many levels throughout my early years of employment; serving on planning committees, working as a leader, a trainer and finally a director.

I am truly interested in developing this programme, because I can see a need for this support within the Danish school system. This is support for not only the student but also the teaching staff. I hope to be able to bring to this programme, international experience and partnerships as well as support in planning and developing materials.

Mads Arup Pedersen

Mads Arup Pedersen

Kasserer i KAF

Undervisning og økonomi i Udviklingsteamet

Finansiel rådgiver og iværksætter
Jeg har fra min tid i den finansielle branche, samt som iværksætter en tydelig oplevelse af, at der er et stort behov for kreativitet og mennesker, der kan overskue komplekse sammenhænge for at drive virksomheder til at yde deres bedste og være med på innovationsfronten. Denne kreative energi får ikke opmærksomhed nok i folkeskolen i dag, og der de mest intelligente børn keder sig. Jeg har stiftet Kidstarter; fordi der er behov for en ny måde at undervise og stimulere de mest intelligente børn på, så vi ikke taber samfundets potentiale på gulvet.

Jeg er idémand, problemløser og selv far til to højtbegavede børn.

Birgitte Arnvig

Birgitte Arnvig

En del af udviklingsteamet

Uddannet cand.pæd, og journalist, 12 års ledererfaring indenfor fritids – og skolepædagogik. Erfaring med højtbegavede børn i over 10 år. IQ tester og undervisning i identifikation af højtbegavede børn for lærere og pædagoger i Danmark.

Jeg ser at der er et behov for initiativer som Kidstarter, og derfor støtter jeg med min mangeårige viden og erfaring. Endvidere har jeg deltaget i afholdelse af andre talentcamps, og kan bidrage med denne viden til Kidstarter.

Monita Leavitt

Monita Leavitt

Advisory board medlem

Advisor on gifted children education

Monita Leavitt, Ph.D., educator for over 35 years (25+ in gifted education), is an international specialist and teacher trainer for gifted (high ability, high learning potential) children. A member of the European Council for High Ability Children (ECHA) and the World Gifted and Talented Council (WGTC), Dr. Leavitt has provided lectures and workshops for school districts and parents both nationally and internationally. Dr. Leavitt is a Board Member for Aristle School (Hong Kong), the Educational Center for the Gifted (Gabiuju Ugdymo Centras) (Lithuania), the Global Center for Gifted and Talented Children (Germany) and the International Gifted Education Teacher-Development Network (IGET) (South Africa). A former Academic Dean and online teacher trainer for the Summer Institute for the Gifted (SIG), Dr. Leavitt currently facilitates online courses and adult seminars for Athena’s Advanced Academy, LLC (USA).
Philosophy

“Every child is unique. Gifted children are not better than their peers, but they do learn quicker and in greater depth. Because these exceptional learners exhibit different learning styles, they also have different academic, social and emotional needs. Often, exceptional learners are misunderstood and left behind in classrooms to fend for themselves.

As adults who work with children of high learning potential, it is our responsibility to motivate, challenge and support their individuality by providing appropriate opportunities that nurture their development and prepare them for a competitive global future. It is important for us to intervene by asking, ‘Who is this individual? What do they need to be successful? How can I help?’ As advocates for gifted children, we can make a difference in their lives now and in the future!”

Publications include:
Your Passport to Gifted Education (2017); Let it Flow (Klingner & Leavitt, 2014); contributing author for the 2nd Ed. of Exceptional Needs Standards NBPTS National Board for Professional Teaching Standards (2010) and Building a Gifted Program: Identifying and Educating Students in Your School (2007). In addition, she has written educational book chapters, academic journal articles and papers.

Victoria Kulla

Victoria Kulla

Bestyrelsesmedlem

Studerende og erfaring fra 11 forskellige skoler

Jeg har prøvet mange skoler, kulturer og undervisningsformer gennem min skoletid i 5 forskellige lande. Derfor har jeg mange oplevelser af, hvad der er god, inspirerende og motiverende undervisningsformer, hvilke skolekulturer der lykkes og særdeleshed hvad der virker med højtbegavede børn.

Jeg har selv oplevet udfordringerne ved høj begavelse og det at være anderledes, og jeg synes at Kidstarter er et vigtigt bidrag til at få disse børn til at nyde skoletiden og trives. Jeg bidrager med min erfaring, min kreativitet og i særdeleshed min passion for design og brug af sociale medier i kommunikationen.

Majbritt Jürs

Majbritt Jürs

Kommunikation i udviklingsteamet

Journalist og indehaver af Jürs Journalistik & Kommunikation.

Jeg er mor til to højtbegavede børn og oplever, at de begge savner udfordringer i deres skole. Derfor synes jeg, det er fuldstændig fantastisk, at Kidstarter vil sætte fokus på problemet. Det kræver viden om kommunikation og markedsføring at få sat fokus på et område, som kun få kender til, og derfor har jeg valgt at bidrage med mine kompetencer som journalist.

http://jurs.dk

Jens Andersen-Mølgaard

Jens Andersen-Mølgaard

Undervisning i robotter som en del af udviklingsteamet – samt evalueringsansvarlig

Cand.Pæd. i IT-didaktisk design, lærer på Skanderup Efterskole samt afdelingsleder i Coding Pirates Kolding

Jeg underviser i didaktik, it og teknologi og ser et stort potentiale i at nå langt med de de højtbegavede børn i skolen. Alle børn og unge bør undervises der hvor de befinder sig rent kognitivt. I projektet vil jeg bidrage med både nye didaktiske vinkler på undervisning, men samtidigt har jeg også en passion for at undersøge hvilke metoder der understøtter børnenes læring på en positiv og konstruktiv måde.

Susanne Grundt Larsen

Susanne Grundt Larsen

Advisory board medlem

En del af udviklingsteamet

Eksamineret psykoterapeut og parterapeut med speciale i højtbegavede børn.

“Jeg har gennem mange år mødt mange højtbegavede børn og unge i min praksis, som ikke trives i det danske skolesystem. Da muligheden bød sig, valgt jeg at være frivillig i Kidstarters projekt, hvor jeg bidrager med min viden og erfaring til højtbegavede børn, unge og deres familier.
Det er vigtigt at give indsigt og opbygge balance mellem selvtillid og selvværd hos de højtbegavede, da de oftest føler sig meget forkerte, misforstået og ensomme… ofte giver indsigten selvstøtte, psykisk og følelsesmæssig balance.

Det fundament som Kidstarter bygger på, sætter et kærtkommende fokus på høje faglige udfordringer og trivsel for højtbegavede børn. Det er mig en glæde at være med til at støtte den proces.”

http://grundtterapi.dk/